wtorek, 22 września 2015

Metki i oznaczenia z metki - jakie stosować do rękodzieła?

Mam i ja!
Zaszalałam i sprawiłam sobie ;)


Wszystkie oczywiście są białe z czarnym nadrukiem, będą zginane w pół. Właściwie nie są to metki, ale wszywki - metka jest papierowa i odrywa się ją przed używaniem danej rzeczy.  Wszywka jest wszyta i zostaje na wieki wieków amen. (Chyba, że ktoś wycina rozmiar :D )Kilka firm metkowych w dobrych cenach oferuje się na allegro, często nawet projekt jest w cenie :) Ja moją metkę zaprojektowałam sama.


Sporo czasu zajęło mi wyszukanie oznaczeń, dotyczących czyszczenia i suszenia. W przypadku robótek szydełkowych wypranie w pralce w 99% przypadków kończy się NIEODWRACALNYM zniszczeniem rzeczy. Podobnie rzecz ma się ze suszeniem - nie można ot tak powiesić na sznurze i przypiąć klamerkami. Nie wyroby z włóczki.

Ostatecznie na metce znalazły się:
1.- pranie ręczne = nie nadaje się do prania w pralce 

2. - zakaz stosowania środków chemicznych w tym jakichkolwiek wybielaczy
     
3.      - ten znaczek określa sposób suszenia - produkt należy suszyć w pozycji poziomej = nie rozwieszać

4. - nie poddawać praniu chemicznemu

5.  - nie prasować 


1 komentarz:

  1. super metki :) fajnie że są na ich oznaczenia jak prać :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń